about / o dyplomie:
Temat dyplomu: estetyka krwawej jatki
Wymiary: najważniejsza tkanina/rysunek- 2:4 metry; pozatym 4 o wymiarach 1.5: 2 m.
Zaaranżowanie pomieszczenia: układ prac ma przypominać poziomy(levels)  w grze komputerowej;

O co chodzi:  zabawa konwencją tanich horrorów klasy B,ich przerysowanie, kicz, nadmiar efektów, tandeta, taniechwyty; gier komputerowych ( strzelanek), muzyki heavy metalowej.

To nie jest o śmierci, ale o zabijaniu, które stało się zabawą. Próba zmierzenia  się z problemem śmierci w zabawnysposób, z dystansem? Gra komputerowa i jej świat. Wirtualne alter ego. Kolejne poziomy zaawansowania. Kolejne światy, gadżety. Granica miedzy rzeczywistością realną, a wirtualną, gra z popkulturą i schematami pokazywania śmierci/mordów.

O technice: Rysunek eksperymentalny. Rysunek wyszywany na tkaninie. Typowo męski temat przedstawiony za pomocą techniki tradycyjnie przypisywanej kobietom. Zestawienie atrybutów kobiecych(nici, tkanina,  falbanki,…) z brutalnym, agresywnym tematem.

Połączenie rysunku z „literaturą”. Historyjka o krwawej jatce zajmuje autonomiczne miejsce jako osobna praca, jest zrobiona tą samą techniką, co pozostałe. Oprócz opisywanej historii, ważna jest także forma litery i całego tekstu.

Advertisements